Påskislovis

Jahapp. Nu var det lov igen och vi alla gråter tunga tårar för att vi redan saknar varandra. Uscha uscha... I alla fall för de som inte kommer ihåg eller var där så ska jag berätta hur dagen har varit för oss teatrare (mestadels mig).

Vi började morgonen med att snigla in till BlackBox och ta oss igenom Kvinnornas Decamerone. Jag tror det kommer bli häftigt i slutändan så nu får vi tametusan ta och öva manus! I alla fall har vi också blivit erbjudna att vara med i ES3:ornas slutprojekt och då sa vi såklart ja. Så måttning fixade vi och så knäppte vi kort på oss senare.

Vi fortsatte sedan med att försöka fixa några scener till K. D. men inte mycket blev lagt. Vi utbytte lite ideér och sånt.

Lunchen kom sedan och vi fick fisk och potatis som för en gångs skull var ätbar, eller var det bara jag som var extremt hungrig? Hur som helst så försvann vi till matlusth och köpte godis och glass. Mummsis!
Efter det blev det svenska och vår nya vikarie/lärare heter Viktoria.
På samma lektion så gav vi Frida (vår lärare) presenten till henne och de analkande tvillingarna. Hon blev tårögd och jätte glad. Vi hade några tårar i klassen också.

Hur som helst så övade vi på att skriva resten av tiden tills vi slutade och då gick jag, Frida, Kajsa, Niklas och Maya ner på stan. Kajsa frös, jag och Frida tyckte det var skönt och Maya och Niklas hade ingen åsikt som vanligt förutom att Niklas ville gå in. Aja. Vi gick till Akademibokhandeln sedan till Indiska där jag och Maya fick Niklas att prova ringar (ska tillägga att det var tjejringar) men det får ni vara tyst om annars kanske han blir generad.

Vi strövade vidare in till Carlings men jag tyckte att det var för varmt där inne så jag gick ut, jag sa också att jag var påväg hem, vilket skulle visa sig att jag inte var. Vi hoppade då till McDonalds men gick ut därifrån lika snabbt (för mycket folk). Så då kom Niklas på att han skulle ringa Elle och fråga om han skulle till någon musikgrej på Domsaga. I ungefär samma ögonblick bestämde sig Kajsa för att gå hem. Och strax efter det försvann Frida. Jag och Maya stod då och väntade tillsammans med Niklas på en otroligt seg Elle. Maya och jag kom fram till att han måste tappat hästen (höhö, internt skämt mellan oss på KVT xD).

Efter många minuter ser vi att ha  dyker upp så vi växlar ett par ord och sedan åker jag och Maya hem.

SLUT :D

Kommentarer
Postat av: Maya

Vilken TREVLIG dag vi har haft!

2011-04-20 @ 21:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0