ROLIG REGNIG BLÅSIG DAG :D

Japp, idag har det regnat! Vilket jag märkte när jag MISSADE bussen, IGEN som vanligt..
Iallafall, på vår första lektion idag, EOS, så blev vi indelade i grupper. Vi ska göra något som har med Evert Taube(?)s sånger att göra. Framföra vår tolkning/version av den låt vi valt. Tror jag....

Efter det på lunchen satt vi några i bildsalen och fortsatte på våra porträtt vi börjat med igår. Det var väldigt trevligt tycker jag, för det kändes som att man verkligen var klasskamrater då. Det var en skön känsla, vilket det har varit nu ett tag!

Sedan hade vi ENGELSKA, och kollade på film. Dead poets society:) Självklart kokar Folke och Niklas ihop något och går ut ur klassrummet, och kommer tillbaka med saft! Och muggar från, toaletten?? Hm. Påhittigt iallafall.

Efter skolan gick jag, Frida, Maja, Kajsa, Niklas och Folke till Ica(?) och köpte kex och trocadero, för det var dags för picknick på norraberget! Jag hade med mig hembakta muffins aka mini cupcakes, speciellt bakade för fikat.
Vi skulle gå upp, och Niklas hade ju sin moppe... MEN eftersom vi är esteter och missade bussen, vände bussen, hämtade upp oss och vände igen och fortsatte sin resa mot norraberget!! :D 

Väl där uppe fikade vi(I gräset HAHAHA), lekte i lekparken, filmade bad ass film som inte blev en sån bad ass film... och gick på upptäcksfärd genom skogen till tornet vid resturangen. Efter en titt på det vackra landskapet Sundsvall skulle vi hem. Och det började regna. Igen.

Nu har ännu en vecka gått, och som Frida sa på hemvägen, att det inte känns som om vi bara har känt varandra i tre veckor, håller jag helt med om. Visst vi känner inte varandra jätte bra, vi vet inte allt om varandra. Men det känns inte så. Dessa nya människor som jag aldrig hade sett förut, eller lagt märke till, och kanske har jag gått förbi de flesta på stan... Helt omedveten om att vi någon dag skulle träffas och skratta tillsammans. Det gör mig väldigt glad, att jag har fått träffat dom här personerna och jag ser fram emot fler roliga veckor, dagar, timmar, minuter sekunder... tillsammans med er :D Någon som ser fram emot naturkunskaps provet då?!! :D

Bilder från dagen kommer med Kajsa!! :D

/Maya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0