Lunch-debatt




Politisk debatt under lunchen? Ja, tack!
Det är precis vad vi på Skvadern får, varje dag! Eller inte..
Iallafall, det var representanter från olika politiska ungdomsförbund på skolan och debatterade under lunchen. Det var faktiskt ganska intressant att höra alla åsikter. Men det bästa var ändå citatet från Axel som höll i debatten.
- Kan jag bara få lägga till en sak?
- Öhh...nej.

Det var grymt roligt och alla brast ut i applåder.


Ja, nog om politik nu. Vad har mer hänt idag? Jo, vi har haft eos(estetisk orientering) och engelska.
På eos:en fick vi spela lite teater, alltid lika roligt! Vi skulle spela en familj som skulle ta ett familje-fotografi.
Det var först meningen att jag skulle spela en av familjens döttrar och därför ha klänning. Men eftersom jag hade turen på min sida så blev det bestämt att jag skulle spela pappa istället. Så då bytte jag ut klänningen mot en kavaj! Toppen!


Engelskan däremot var inte lika intressant, så det finns inget att skriva om där.
Så istället kan jag berätta att vi har fixat lite saker till vårat rum. Bland annat en klocka och massor med saker i glas och keramik. Så nu är det lite "finare" iallafall. Skit bra!
Men vi fixade inte bara saker till rummet, vi fixade också mat! Massor med mat, i form av flingor.
Vi hade i början av dagen flera småpåsar med flingor som Folke och jag hade fått på stan av random personer. Men dem blev så populära så flera påsar gick åt och massor med flingor blev uppätna av hungriga esteter.

Det visade sig också att Lovisa hade talang för att rita glassar. That's awesome!

N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0