En vanlig dag i Es1



På morgonen när man kommer till skolan så har oftast inte John Blund checkat ut än och man är väldigt trött. Då är det många som vill ta det lugnt från början innan dagens första lektion börjar. Är du en sådan person?
Isåfall, börja inte i ES1!!!

Det första jag hör när jag är på väg in i mitt grupprum är orden, "Niklas, hjälp mig!". Det är Thimmy som står i ett hörn medans Rambo går mot honom med en rulle silvertejp i handen. Många skulle kanske reagerat på detta, men eftersom jag är van så går jag och sätter mig på min plats och ser på medans Thimmy blir torterad utan att lyfta ett finget för att hjälpa till. Mycket ridderligt gjort av mig.

Sen hade vi naturkunskap och då fick i uppgift att gå ut och leta efter maskar i naturen. Vi skulle experimentera och undersöka dem.
Men tyvärr så hörde nog ingen att läraren sa, "Bara ni inte skadar dem, man ska vara snäll mot djuren". För i slutet av lektionen var många av maskarna döda eller skadade. Våran mask som hette Kajsa hade t.ex dött för att vi hade droppat ättika på dess lilla "huvud". När vi gjorde det så sprattlade den av smärta och tillslut så dog den(att droppa var en del av uppgiften).

Efter naturkunskapen hade vi den efterlängtade lunchen. Och eftersom jag är en hybrid så satte jag mig med samhällarna och pratade politik. Mycket trevligt.
Sen gick jag Ludvig och kastade limstift till varandra, medans vi nynnade på O Fortuna. Episkt!
Det slutade med att vi gick fram och tillbaka i korridoren och störde folk. 

Tyvärr så varade inte lunchen för evigt, för vi hade idrott. Vi skulle springa upp i skogen och gå/jogga/springa runt i en cirkel tills vi dog av utmattning. Det var riktigt jobbigt! Sedan var skoldagen över och vi gick ner och köpte grejer till vårat grupprum. Bland annat en tunna för 3 kr.
Det kommer bli grymt!

N

(Bild av Folke Andersson)


Kommentarer
Postat av: Volker

Haha bästa dagen! xD

2010-09-13 @ 19:39:27
Postat av: kajsa

Asså stackars kajsa!lovar att ni dödade den med flitxD

2010-09-13 @ 21:53:04
Postat av: Thimmy

Jävla silvertejp! Vill inte se den igen..:P

2010-09-13 @ 23:23:14
Postat av: Volker

Mask-Kajsa dog av fri vilja, hon begick självmord pga hon hette Kajsa! Ditt fel Kajsa allt är ditt fel!

2010-09-15 @ 17:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0