Elever på föräldramöte

Ja, äntligen ska Niklas skriva ett inlägg, yippie!

Så, nu undrar ni säkert vad jag ska skriva om. Jo, det ska jag tala om för er!
Det är så att det var ett föräldramöte på skolan, och givetvis kände jag att det var min plikt att gå dit och likaså gjorde mina kära klasskamrater Folke, Maya, Kajsa, Sandra, Lillie, Frida och Mimmi.
Vi hade bestämt oss för att leka kurragömma, så för att det skulle bli lite mer folk så frågade jag också om min kära vän Viktor (NV1a) ville följa med, vilket han självklart ville.
Efter långa diskussioner om vilken sorts kurragömma vi skulle leka, så kom vi fram till att vi skulle köra bakvänd kurragömma. Ungefär som bakvänd psykologi, fast i kurragömma-form.. Eller något liknande..
Reglerna var att en person skulle springa och gömma sig, medans alla andra skulle leta. De personerna som hittade den som gömde sig skulle även dem gömma sig. Tillslut blev det då bara en person kvar som ska leta.
Så, det började med att Maya sprang och gömde sig. Sen gick vi en och en och letade. Men det var svårare än vi trodde, för det tog riktigt lång tid för oss att hitta henne.
Eftersom den varianten av kurragömma var så komplicerad så lekte vi den vanliga istället.
Då kom jag på det perfekta gömstället. Ett riktigt läskigt rum i bildsalen som höll på att renoveras.
Då kom jag på den briljanta idén att skrämma bort alla som försökte hitta oss. Så med Kajsas, Viktors och Mayas hjälp hängde jag upp en halvkropp i taket och ställde en läskig docka mitt i gången.
Det gick dock inte som jag hoppades på eftersom dem som letade fuskade. Dem tände lampan och blev därför inte skrämda. Dålig stil!
Jaja, jag får väl skrämmas en annan kväll istället.

Det var iallafall en rolig kväll, jag visste inte att föräldramöten kunde vara så roliga.





Niklas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0