Musik i stenstan.

Idag började "Musik i stenstan". Klockan 08.45 skulle vi träffas i stadshusets loger för att byta om. Eftersom det var så kallt hade jag en långärmad tröja och en värmeställs tröja, Ett par strumpbyxor, värmeställsbyxor och ett till par strumpbyxor plus flickkläderna. Jag frös ändå. Det var inte okej! Min grupp stod vid Vängåvan (fontänen) i ungefär en och en halv timme och spelade upp sketchen tre gånger för irriterande småbarn i 10års åldern. Jag tror ingen hade nån kännsel i händerna när vi kom in i logerna igen. Sen var det en konsert med Nordiska Kammarorkestern i spegelsalen där vi fick gå runt i kläderna och var i karaktärerna hela tiden. Det var faktiskt ganska kul. Sen gick jag och Folke hem till honom för vi skulle äta sen tillbaks till stadshuset för att byta om och göra samma sak igen fast för vuxna. Den här gången var det frivilligt eftersom det var på kvällen så det var bara jag, Folke, Sandra, Julia och Agnes där. Den här gången var det lika kallt om inte kallare. Vi visste inte hur länge vi skulle stå där för ingen hade fått nån information. Men det löste sig. På konserten skulle Julia spela en kvinna som heter Elvira Maddigan och det var egentligen Alexander som skulle spela hennes "älskare" Sixten Sparre men eftersom Alex inte var där fick Folke hoppa in. Det vart väldigt nice. Nu är jag hemma dock och kollar på Star Trek filmen (väldigt bra) och ska snart gå och lägga mig för jag är sjukt trött. See ya! // Flidus 



 Fint folk vid sekelskiftet.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag hade också skoj:D

2010-10-20 @ 23:03:49
Postat av: flidus

haha aa eller hur?! xD

2010-10-21 @ 20:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0