DIKTER TILL KLASSEN av Mimmi

Alexandra
En flicka inte lika de andra
Hon heter Alexandra
Hennes coolhet är så extremt estet
Liksom hennes awesomeness är superhet
Trots detta är hon frän och smart
Att hon är ES1a är fett underbart


Emma
På en skala från etta till femma
På topp där ligger Emma
Hon har spelat teater och sjungit för mig
Fått bättre betyg i engelska för sig
Vi har arbetet superbra
Tummen upp och tack ska du ha!


Folke
Han är som ett kycklinglår
Inte speciellt fet och bra av honom man mår
Sedan är han lik ett strips
Hans exempel på mösskastning är inte ett bra tips
På morgonen när någon har på sig toffla
Kliver de upp och lagar "Folkevåffla"
Jag har problem med fler rim om Folke och mat
Så därför är bästa tipset att servera Folke på fat


Hanna
Hanna är bland de coola
Hon är inte en Cd-skiva som man kan dissa och spola
Men fräna trummor hon kan slå på
Tack och lov trippar hon inte omkring på tå
Hur som helst är resten av mina rim försvunna
Så medans får Hanna slå på en tunna


Kajsa
Kajsa är som en droppe vatten
Fast frusen till en flinga i natten
Hennes glada stil lyser och lockar fram skratten
Sedan hennes personlighet är så härlig
Aldrig är hon speciellt besvärlig
Och oftast, men inte alltid, ärlig


Lillie
Lillie du är så snäll och fin
Jag jämför dig men en chokladpralin
Bredvid dig är jag så glad
Du är lika härlig som kexchoklad
Jag är så glad över att vi är friends
Lika glad över att vi kommer överens


Maja
Lång och smal som en tall
Om jag ska komma upp i ögonhöjd så behövs en pall
Istället tycker jag du är en blomma fin
Eller en druva som skall bli till vin
Men vill du inte vara det
Så blev du en fruktglass eller sorbét


Maya
Maya är som en bok
Med många sidor, vissa bara tok
Alla läser henne olika
Men hon lär knappast någon svika
Oavsett om hon är vatten, luft eller jord
Så pratar hon och uttrycker sig i ord


Niklas
Stämmer Mayas smeknamn in på dig?
Nollställd? Nej inte enligt mig
Snäll som det mig toast det är ju klart
Ger du mig glass så blir jag glad såklart
Niklas det är lugnt mellan oss
Men mucka inte upp, det är jag som är boss


Sandra
Din glans är klar och fin
Du blir ej bättre med kläder av satin
Du strålar som en klar stjärna
Med dig arbetar jag gärna
Nu när du har blivit upplyst
Ska jag vara tyst och inte säga ett knyst


Dessa är skrivna av Mimmi och tillkom av ren uttråkning. Härligt va? Varsågod, är det någon fler som vill ha en egen dikt så säg till!

Mimmi :D

Kommentarer
Postat av: Volker

sjukt bra är dem!

2010-11-18 @ 01:07:43
URL: http://bolpe.blogg.se/
Postat av: flidus

jag vill oxå ha en dikt =DD

2010-11-18 @ 10:24:47
URL: http://flidus.blogg.se/
Postat av: Meningslösa Mimmi

Frida dikt är på G!

2010-11-21 @ 01:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0